Veckans recension: Soreption

Soreption
"Deterioration of minds"
(Ninetone Records)
Betyg: 2

Sundsvallsbandet Soreption gör absolut inga fel på sin fullängdsdebut "Deterioration of minds". Och det är kanske det som gör att ingenting fastnar. Intrycken rinner av en som vattendroppar på ett regnställ.
Först imponeras jag av intensiteten: trettio minuters death metal som skällande springer runt, runt den amerikanska skolans grundprinciper. Jag hinner tänka Malevolent Creation och Visceral Bleeding innan min uppmärksamhet splittras och kilar iväg åt tusen olika håll. Det här är musik som jag hört så ofta att den smälter in som en del av vardagen, ungefär på samma sätt som jag inte tänker på susandet i köksfläkten.
Därmed inte sagt att det är dåligt. Tvärtom. Det är faktiskt ganska bra. Behagligt, rent av. Soreption är för death metal-fanatikern vad fågelkvitter är för ornitologen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar