Justin Bieber - the day the music died

Jag vet inte om det hedrar mig att jag inte hört talas om Justin Bieber förrän i dag. En 16-årig kille i lila H&M-kofta, digitalt armbandsur och ett leende som kan göra mjukglass mjukare. Så långt en vanlig high school-elev med drömmar om att bli mellanchef på ett företag inom tjänstesektorn. Fast, bakom den oförargliga ytan - som en rulle presentpapper i mänsklig gestalt - döljer sig något fasansfullt. En så kallad popstjärna. (Precis som Miley Cyrus misstänker jag att han är avlad i ett av Disneys topphemliga laboratorium, bland klirrande provrör och frysboxar med pneumatiska låskolvar.) Det är hur som helst bråda dagar för Justin eftersom han är upptagen med att skriva sina memoarer - 16 är det nya 70 - som därefter ska filmatiseras. I rollen som den 16-åriga Justin Bieber ser vi den några dagar äldre Justin Bieber, som enligt källor ska vara det perfekta valet som filmens protagonist. Musikvideon till "Baby ft. Ludacris" har 272 834 366 visningar på Youtube och är därmed det mest sedda klippet på hela sajten. Justin discobowlar och snurrar runt i ett nattligt neonlandskap - så som man annars bara gör i dåliga romcoms - samtidigt som han försöker vinna sin kärleks hjärta genom att rulla över ett biljardbord. Det är så tråkigt att jag frestas att lägga till några hundra å:n i så. Jag lånar några rader från Don McLeans "American pie": "I knew I was out of luck the day the music died."

6 kommentarer:

J sa...

David Noaksson! Vilken fantastiskt briljant människa du är. Denna text bekräftade det jag redan visste. Heja dig! Kram från din gamla klassis i jour06, Johanna (som numera huserar på Svensk Dam du vet...).

David Noaksson sa...

Tack! Och detsamma. Om den där nöjessajten/luftslottet blir verklighet nån gång tänker jag tvångsvärva dig från Svensk Dam, bara så att du vet.

Johanna sa...

Gött. Jag noterar detta i min mentala skrivbok nu...

Anonym sa...

Du tog orden ur munnen av mig och formulerade det bra!!

Anonym sa...

fuck u

David Noaksson sa...

Mycket, mycket relevant kommentar. Tack för ditt bidrag.

Skicka en kommentar